COVID 19
ZARZĄDZENIE NR 9/2021
Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Tysiąclecia Państwa Polskiego
w Dzierzgoniu
z dnia 27.08.2021 r.
w sprawie sposobu pracy szkoły w sytuacji zagrożenia zdrowia pracowników i uczniów podczas pandemii koronawirusa
Na podstawie:
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. z 2020 r. poz. 1166) - § 18,
- Rozporządzeń Ministra Edukacji Narodowej z dnia 13 sierpnia 2020, w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. 2020 r., poz. 1389, 1386 i 1385)
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 493).
Zarządzam:
§ 1
1. Pełną gotowość przejścia pracy szkoły w stan pracy hybrydowej lub zdalnej w sytuacji braku możliwości pracy stacjonarnej z powodu zagrożenia epidemicznego lub innego powodujące zaburzenia w klasycznej formie pracy szkoły oraz wprowadzenie zasad pracy szkoły w czasie pandemii koronawirusa.
2. Przez pracę hybrydową (wariant B) rozumie się sytuację, w której część zajęć ( w całej szkole lub odrębnie dla budynków z ul. Zawadzkiego lub Krzywej) odbywa się w formie zdalnej, część stacjonarnej.
3. Przez pracę zdalną (wariant C) szkoły rozumie się przejście wszystkich elementów pracy szkoły w pracę zdalną ( za pośrednictwem mediów).
4. O ostatecznym kształcie stylu pracy szkoły decyduje dyrektor po zasięgnięciu pozytywnej opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Malborku oraz zgodzie organu prowadzącego czyli Gminy Dzierzgoń według następującej procedury:
Procedura uzyskiwania zgody na przejście szkoły w zdalny lub hybrydowy sposób pracy w razie zagrożenia epidemicznego związanego z Covid-19.
W sytuacji zagrożenia należy podjąć następujące kroki:
-
Dyrektor stwierdza wystąpienie zagrożenia dla zdrowia uczniów ze względu na aktualną sytuację epidemiczną na terenie, na którym zlokalizowana jest szkoła.
-
Dyrektor zwraca się z zapytaniem do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Malborku o opinię w przedmiocie częściowego lub całkowitego zawieszenia zajęć stacjonarnych/ przejścia na zajęcia zdalne/hybrydowe.
Zapytanie może zostać złożone w formie:
-
pisemnej,
-
ustnej (w tym telefonicznej)
-
elektronicznej (np. e-mail).
W zapytaniu, niezależnie od przyjętej formy, należy:
-
opisać zagrożenie epidemiczne i uzasadnić, dlaczego czyni ono koniecznym przejście na inną formę kształcenia,
-
wskazać formę kształcenia, na którą ma przejść szkoła, a w przypadku formy hybrydowej wskazać, w jakim zakresie będzie realizowane kształcenie zdalne.
-
wskazać okres, w którym będzie realizowania inna forma kształcenia (nie może być to czas nieokreślony).
Jeżeli opinia została uzyskana również w formie ustnej, wówczas jej uzyskanie należy potwierdzić w formie protokołu, notatki, adnotacji lub w inny sposób.
Przejście na inną formę kształcenia będzie możliwe jedynie w przypadku uzyskania pozytywnej opinii Sanepidu.
-
Dyrektor zwraca się z zapytaniem do organu prowadzącego o zgodę w przedmiocie częściowego lub całkowitego zawieszenia zajęć stacjonarnych.
Zapytanie może zostać złożone w formie:
-
pisemnej,
-
ustnej (w tym telefonicznej)
-
elektronicznej (np. e-mail).
Organ prowadzący może udzielić zgody w tej samej formie. Jeżeli opinia została uzyskana również w formie ustnej, wówczas jej uzyskanie należy potwierdzić w formie protokołu, notatki, adnotacji lub w inny sposób.
-
Dyrektor podejmuje decyzję w sprawie zawieszenia lub przejścia w hybrydowy czy też zdalny sposób pracy.
-
Dyrektor zawiadamia Pomorskiego Kuratora Oświaty oraz Gminę Dzierzgoń o zawieszeniu zajęć i przejściu w zdalny / hybrydowy sposób pracy szkoły określając warunki ich realizacji.
Od 1.09.2021 ustala się następujące zasady:
§ 2
Narzędzia i zasady pracy zdalnej/hybrydowej
-
Narzędziami pracy zdalnej podczas pracy zdalnej lub hybrydowej Szkoły Podstawowej w Dzierzgoniu są:
-
dla oddziałów przedszkolnych - aplikacja Class Dojo
-
dla klas 4-8 : platforma Google Classroom dla wszystkich uczniów, ze wszystkich przedmiotów i zajęć dodatkowych według ramowych planów nauczania.
-
dla klas 1-3: platforma Google Classroom oraz aplikacja Class Dojo
-
do połączeń online używać należy wyłącznie aplikacji Google Meet w wewnętrznej domenie szkoły spdzierzgon.edu.pl
2. Wymóg korzystania z narzędzi wskazanych w pkt 1 związany jest z ochroną danych osobowych i wizerunku uczniów Szkoły Podstawowej w Dzierzgoniu. Jego nieprzestrzeganie może wiązać się ze złamaniem zasad bezpieczeństwa tych danych i podlegać karze określonej w odrębnych przepisach dotyczących RODO.
3. Podczas pracy zdalnej rekomenduje się korzystanie z platformy epodreczniki.pl oraz innych sprawdzonych źródeł a także z papierowych podręczników i materiałów ćwiczeniowych zamieszczonych w Szkolnym zestawie podręczników na rok 2021/2022.
4. Zajęcia w każdej z form odbywać się będą wg planu zajęć, który zostanie przyjęty do pracy z dniem 1 września 2021. Jeżeli będzie taka potrzeba ulegnie on modyfikacji.
5. Do komunikacji z rodzicami uczniów zaleca się dziennik elektroniczny Librus lub aplikację ClassDojo (dotyczy oddziałów przedszkolnych i klas 1-3, w których aplikacja jest obowiązkową formą komunikacji również w stacjonarnej pracy szkoły)
6. Do komunikacja z uczniami klas 4-8 ustala się dziennik elektroniczny Librus oraz aplikację Google Classroom / Mail w Google Siute (wyłącznie konta szkolne uczniów).
7.Ustala się dwa rodzaje zajęć, które należy odnotowywać w terminarzu Dziennika Librus podczas pracy zdalnej szkoły:
-
lekcja on-line (poprzez komunikator Meet) lub
-
lekcja zdalna ( poprzez materiały umieszczone w aplikacji Classroom klas 4-8)
Informację o typie zajęć oraz linki do połączeń nauczyciele umieszczają najpóźniej w piątek poprzedzający tydzień pracy zdalnej/hybrydowej lub nim. 24 godz. przez rozpoczęciem lekcji tego typu.
8. Sposób sprawdzania obecności uczniów na zajęciach odbywać się będzie poprzez:
a) stwierdzenie obecności ucznia na lekcji on-line (włączona kamera ucznia, kontakt wzrokowy z nauczycielem) lub
b) odpowiedź ucznia na zadane pytanie do materiału umieszczonego w aplikacji Classroom przy danej lekcji zdalnej (nie stwierdzenie “obecny”) jeżeli lekcja nie obyła się poprzez połączenie on-line. Odpowiedź powinna być udzielona w trakcie lekcji odbywającej się zgodnie z planem zajęć.
9. Sposób usprawiedliwiania nieobecności ucznia, o którym mówi Statut Szkoły pozostaje bez zmian.
10. Sposób monitorowania postępów uczniów oraz sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów, w tym również informowania uczniów lub rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach pozostają takie jak w stacjonarnej pracy szkoły czyli poprzez Dziennik Librus.
11. Warunki i sposób przeprowadzania egzaminów poprawkowego oraz klasyfikacyjnego w sytuacji przejścia szkoły w pracę zdalną , jeżeli zajdzie taka potrzeba zostaną ustalone w czasie ich przygotowania.
12. Dla każdej z form pracy szkoły opracowano szczegółowe wytyczne dotyczące sposobu realizacji zadań oświatowych zawarte w § 3 do 12.
§ 3
Praca bibliotek
-
Biblioteka szkolna pracuje według ustalonych godzin.
-
Książki przynoszone przez przez uczniów podlegać muszą 2-dniowej kwarantannie.
-
Miejscem kwarantanny książek przy ul. Krzywej 19 będzie pomieszczenie nr 16 (WC dla Inwalidów), które zostaje wyłączone z użytkowania w budynku Centrum Rekreacyjno-Sportowego.
-
Miejscem kwarantanny książek przy ul.Zawadzkiego będzie wyznaczony regał w pomieszczeniu biblioteki.
-
Należy wyznaczyć strefy dostępne tylko dla pracownika biblioteki – zapewniające zachowanie odpowiednich odległości między pracownikiem a użytkownikami.
-
Nauczyciele bibliotekarze określą liczbę osób mogących jednocześnie wypożyczać/oddawać książki.
-
Zaleca się jak najczęstsze wietrzenie pomieszczenia oraz dezynfekcję klamek, blatów, włączników światła i innych powierzchni lub elementów wyposażenia często używanych.
-
Uczniowie podczas przebywania na zajęciach bibliotecznych lub świetlicowych w pomieszczeniu biblioteki nie mogą dotykać zbiorów bibliotecznych, dlatego nie będzie funkcjonował kącik czytelniczy lub regał z czasopismami ani żadna inna forma swobodnego korzystania z zasobów literatury (chyba, że będzie możliwa kwarantanna pozycji).
§ 4
Praca świetlic
-
Świetlica w miarę możliwości będzie funkcjonowała w jednym pomieszczeniu.
-
Jeżeli to możliwe uczniowie powinni przebywać na dworze.
-
Każda godzina zajęć z klasą, która ma zastępstwo świetlicowe ma w miarę możliwości w klasie odbywać się ma w sali lekcyjnej wg planu zajęć.
-
Obie świetlice prowadzić będą papierowy rejestr osób przebywających na świetlicy, podczas każdej z godzin jej pracy. W rejestrze należy odnotować imię, nazwisko ucznia oraz klasę, do której uczęszcza.
-
Dokumentacja tych zajęć odbywa się w Dzienniku Librus.
-
Do regulaminu korzystania z zajęć świetlicowych należy wprowadzić zapisy, dotyczące zachowania bezpieczeństwa w czasie epidemii.
-
Świetlice należy wietrzyć (nie rzadziej, niż co godzinę w trakcie przebywania dzieci w świetlicy), w tym w szczególności przed przyjęciem wychowanków oraz po przeprowadzeniu dezynfekcji.
§ 5
Realizacja zajęć dydaktycznych
-
Podczas ograniczenia stacjonarnej pracy szkoły, praca na lekcjach oraz innych zajęciach odbywać się będzie zgodnie z ustalonym planem zajęć.
-
Jeżeli zajęcia dla całej szkoły lub jej części odbywać się będą w sposób zdalny, za pośrednictwem Classroom, Class Dojo, on-line wszyscy nauczyciele prowadzący te zajęcia mają obowiązek stosować narzędzia wskazane w § 2, pkt.1.
-
Informacja o formie zajęć (stwierdzenie lekcja zdalna) w terminarzu Dziennika Librus należy zamieszczać do piątku poprzedzającego tydzień takiej pracy. Wyjątkowo min 24 godziny przed planowaną lekcją.
-
W klasach integracyjnych praca nauczyciela wspomagającego grupę uczniów wymagającego wspomagania musi być skierowana wyłącznie na to wspomaganie. Podczas zajęć nauczyciel wspomagający tworzy odrębny Classroom dla wspomaganych i łączy się on line z uczniami w czasie równoległym trwania lekcji w danej klasie (prowadzi zajęcia dla grupy wspomaganej). Wyjątek stanowi wspomaganie języka niemieckiego, gdyż szkoła nie zatrudnia drugiego germanisty. Classroom dla grupy wspomaganej tworzy nauczyciel wspomagający a prowadzący w danej klasie jest dołączony do prowadzenia tych zajęć.
-
Ocenianie osób wspomaganych odbywa się w porozumieniu nauczyciela wspomagającego i prowadzącego w danej klasie integracyjnej.
-
Dokumentacja tych zajęć odbywa się w Dzienniku Librus.
§ 6
Zajęcia rewalidacji
-
Zajęcia rewalidacyjne w trakcie czasowego przejścia na zdalny styl pracy szkoły lub jej części odbywać się będą zgodnie z planem, z wykorzystaniem technologii narzędzi obowiązujących w szkole.
-
Zadaniem nauczyciela rewalidanta jest założenie Classroom na te zajęcia.
-
Dokumentacja tych zajęć odbywa się w dzienniku papierowym.
§ 7
Nauczanie indywidualne
-
Nauczania indywidualne w sytuacji przejścia klasy ucznia nauczanego indywidualnie na pracę zdalną, wniosku rodzica lub jego niedyspozycji zdrowotnej odbywać się będą zdalnie.
-
Dla ucznia klas 1-8 nauczyciele prowadzący zajęcia nauczania indywidualnego zobowiązani są złożyć odrębne Classroom na te zajęcia
-
Dokumentacja tych zajęć odbywa się w dzienniku papierowym.
§ 8
Zajęcia logopedyczne
-
Zajęcia logopedyczne w sytuacji przejścia na pracę zdalną uczniów wymagających pracy z logopedą odbywać się będą poprzez Google Meet (połączenia on-line) oraz aplikację ClassDojo.
-
Przygotowanie narzędzi jest obowiązkiem nauczyciela logopedy prowadzącego te zajęcia.
§ 9
Uczeń i rodzic
-
Rodzic ucznia udostępni wychowawcy klasy aktualne numery telefonów oraz nazwy zakładów pracy , które zebrane w rejestr będą do dyspozycji w sekretariatach szkoły. (rejestr przygotowuje wychowawca klasy)
-
Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych .
-
Uczniowie mogą być przyprowadzani do szkoły i z niej odbierani przez opiekunów bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych. W drodze do i ze szkoły opiekunowie z dziećmi oraz uczniowie przestrzegają aktualnych przepisów prawa dotyczących zachowania w przestrzeni publicznej.
-
Opiekunowie odprowadzający dzieci nie mogą wchodzić do przestrzeni wspólnej szkoły. Wyjątek stanowi sytuacja kiedy rodzic odbiera dziecko ze szkoły z objawami chorobowymi. Wtedy powinien założyć maseczkę i zdezynfekować dłonie lub założyć rękawiczki.
-
Przy wejściach do budynków szkoły może być mierzona temperatura osób wchodzących do budynków.
-
W sytuacji stwierdzenia temperatury przekraczającej 37,5 st.C, osoba u której stwierdzono taki poziom nie zostanie wpuszczona do budynków szkoły.
-
Jeżeli pracownik szkoły zaobserwuje u ucznia objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych, w tym w szczególności gorączkę, kaszel, należy odizolować ucznia w odrębnym pomieszczeniu lub wyznaczonym miejscu, zapewniając min. 2 m odległości od innych osób, i niezwłocznie powiadomić rodziców/opiekunów o konieczności odebrania ucznia ze szkoły (rekomendowany własny środek transportu).
-
Uczeń posiada własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia lub w tornistrze. Uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą.
-
Należy wietrzyć sale, części wspólne (korytarze) co najmniej raz na godzinę, w czasie przerwy, a w razie potrzeby także w czasie zajęć.
-
Zaleca się korzystanie przez uczniów z boiska szkolnego oraz pobyt na świeżym powietrzu na terenie szkoły, w tym w czasie przerw i innych zajęć.
-
Podczas realizacji zajęć, w tym zajęć wychowania fizycznego i sportowych, w których nie można zachować dystansu, należy ograniczyć ćwiczenia i gry kontaktowe.
§ 10
Pracownicy
-
Do pracy w szkole mogą przychodzić jedynie osoby, bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych lub w izolacji.
-
Wprowadza się zakaz gromadzenia się.
-
W pokoju nauczycielskim może jednocześnie przebywać max 15 osób.
-
Pracownicy, którzy wrócili z zagranicy lub wydarzenia, gdzie stwierdzono przypadki zakażenia koronawirusa a nie pozostają w izolacji czy na kwarantannie zobowiązani są do noszenia maseczek i rękawiczek przez okres 14 dni od daty ewentualnego kontaktu.
-
W przypadku wystąpienia niepokojących objawów choroby zakaźnej powinni pozostać w domu i skontaktować się telefonicznie z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej, aby uzyskać teleporadę medyczną, a w razie pogarszania się stanu zdrowia zadzwonić pod nr 999 lub 112 i poinformować, że mogą być zakażeni koronawirusem.
-
W przypadku wystąpienia u pracownika będącego na stanowisku pracy niepokojących objawów infekcji dróg oddechowych powinien on skontaktować się telefonicznie z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej, aby uzyskać teleporadę medyczną).
-
Obszar, w którym poruszał się i przebywał pracownik z infekcją dróg oddechowych, bezzwłocznie należy poddać gruntownemu sprzątaniu, zgodnie z funkcjonującymi w podmiocie procedurami oraz zdezynfekować powierzchnie dotykowe (klamki, poręcze, uchwyty itp.) oraz zastosować się do indywidualnych zaleceń wydanych przez organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
-
W przypadku potwierdzonego zakażenia SARS-CoV-2 na terenie szkoły należy stosować się do zaleceń państwowego powiatowego inspektora sanitarnego.
§ 11
Praca sekretariatów
-
Do sekretariatu szkoły osoby trzecie (rodzice inni klienci) mogą wejść wyłącznie w osłonie na usta i nos.
-
Dokumenty składane w sekretariatach szkoły podlegają 24-godzinnej kwarantannie.
-
Wszystkim pracownikom szkoła zapewniła dostęp do maseczek i nieograniczony dostęp do dezynfekcji rąk.
-
Rękawice ochronne zapewnia się personelowi sprzątającym oraz kuchni i wprowadza się bezwzględny obowiązek ich noszenia.
§ 12
Oddziały przedszkolne
-
Oddziały przedszkolne umieszczone w budynku przy ul. Zawadzkiego nie przemieszczają się po części budynku przeznaczonej dla klas 1-3.
-
Rodzice 6-latków nie wchodzą do budynku szkoły wejściem głównym.
-
Ruch dzieci i rodziców oddziałów przedszkolnych odbywa się przez szatnię na parterze przeznaczonej przestrzeni dla tych oddziałów.
-
Podczas przebywania na dworze jedyną strefą zabaw na świeżym powietrzu jest plac zabaw za szkołą. Ze strefy tej nie będą korzystały klasy 1-3, dlatego za dezynfekcję tego obiektu odpowiada Przedszkole Tęczowe w Dzierzgoniu.
§ 13
Referat Obsługi Jednostek UM w budynku przy ul. Zawadzkiego
-
Ogranicza się dostęp interesantów do Referatu Obsługi Jednostek.
-
Zaleca się kontakt z Referatem Obsługi Jednostek przede wszystkim z wykorzystaniem komunikacji elektronicznej, telefonicznej a także korespondencji tradycyjnej.
-
Interesanci mają możliwość pozostawienia korespondencji w skrzynce umiejscowionej w wewnątrz budynku, przy wejściu głównym.
-
Sprawy wymagające bezpośredniej obsługi interesantów realizowane są po wcześniejszym uzgodnieniu- telefonicznym z kierownikiem Referatu Obsługi Jednostek, terminu wizyty w budynku szkoły.
-
Obsługa bezpośrednia interesantów będzie odbywała się przy portierni, w wyznaczonym miejscu, przez pracowników Referatu Obsługi Jednostek.
-
Interesanci Referatu Obsługi Jednostek zobowiązani są do przestrzegania wymogów w zakresie działań profilaktycznych wynikających z przepisów prawa i wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego, a w szczególności do:
a) dezynfekcji rąk (środki dezynfekcyjne udostępnione są w wewnątrz budynku),
b) zakrywania ust i nosa przy pomocy maseczki, przyłbicy ochronnej, odzieży lub jej części itp.,
c) zachowania bezpiecznej odległości od innych osób (co najmniej 2 metry).
§ 14
Zasady funkcjonowania kuchni i stołówki
-
Personel kuchenny musi przestrzegać zasad szczególnej ostrożności w zakresie zabezpieczenia epidemiologicznego:
-
ograniczyć kontakty z pracownikami szkoły oraz dziećmi,
-
zachować odległość stanowisk pracy min. 1,5 m,
-
stosować środki ochrony osobistej.
-
Szczególną uwagę należy zwracać na utrzymanie wysokiej higieny.
-
Przygotowanie posiłków musi odbywać się z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa, wymogów sanitarnych, reżimów zalecanych w okresie epidemii.
-
Należy bezwzględnie dbać o czystość i dezynfekcję pomieszczeń kuchennych, myć i dezynfekować stanowiska pracy, opakowania produktów, sprzęt kuchenny.
-
Pracownicy kuchni w sposób szczególny muszą dbać o właściwą higienę rąk poprzez mycie i dezynfekcję, m.in.:
-
przed rozpoczęciem pracy,
-
przed kontaktem z żywnością, która jest przeznaczona do bezpośredniego spożycia,
-
po obróbce lub kontakcie z żywnością surową, nieprzetworzoną,
-
po zajmowaniu się odpadami, śmieciami,
-
po zakończeniu procedur czyszczenia, dezynfekcji,
-
po skorzystaniu z toalety,
-
po jedzeniu, piciu.
-
Na stołówce może przebywać tylko jedna grupa wraz z nauczycielem, przy czym uznaje się, że uczniowie spożywający posiłek w trakcie danej przerwy obiadowej stanowią grupę.
-
Następna grupa może wejść na stołówkę po wykonaniu przez personel szkoły czynności dezynfekcyjno-porządkowych i po czasie, który wynika ze specyfikacji produktów użytych do dezynfekcji.
-
Przygotowane posiłki należy wydawać przez okienko podawcze. Posiłki odbierają pojedynczo dzieci lub, jeśli jest taka potrzeba, nauczyciel opiekujący się grupą albo obsługa kuchni.
-
Naczynia po posiłkach są odnoszone pojedynczo przez dzieci/uczniów do okienka „zwrot naczyń”, skąd są na bieżąco odbierane do mycia przez wyznaczonego pracownika kuchni.
-
Naczynia należy myć w zmywarce z funkcją wyparzania w temperaturze co najmniej 60 stopni z wykorzystaniem środków myjących.
-
W sytuacji stwierdzenia podwyższonej temperatury, złego samopoczucia lub choroby u pracownika Spółdzielni “Smaczek” przygotowującej posiłki na terenie szkoły, zobowiązuje się Prezesa Spółdzielni do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie dyrektora Szkoły Podstawowej w Dzierzgoniu.
§ 15
Przerwy pomiędzy zajęciami
-
Jeżeli to możliwe wszystkie przerwy między zajęciami uczniowie powinni spędzać na dworze.
-
Uczniowie po rozpoczęciu przerwy zakładając kurtkę ( z szatni przy klasie w przypadku klas 1-3 lub tę, którą noszą ze sobą), razem z plecakiem (kl. 4-8) wychodzą na dwór- ZGODNIE Z DROGAMI EWAKUACJI zamieszczonymi w każdym pomieszczeniu.
-
Wracając z przerwy korzystają Z TEGO SAMEGO WEJŚCIA, którym wyszli.
-
Jeżeli aura uniemożliwia wyjście na dwór, uczniowie zakładają kurtki a w pomieszczeniach i na korytarzach nauczyciele otwierają okna (śnieżyca, deszcz).
§ 16
Postanowienia końcowe
-
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
-
W związku z dynamiczną sytuacją w kraju możliwe jest wprowadzanie zmian do zasad, o których dyrektor informuje całą społeczność szkolną.
-
Każdy pracownik szkoły zostanie zapoznany z jego treścią do 28.08.2020 r.
-
Każdy pracownik, który złoży podpis oświadcza, że został zapoznany i będzie się stosował do zasad zamieszczonych w niniejszym zarządzeniu.
-
Nie stosowanie się do założeń może skutkować karą porządkową.
Katarzyna Przybysz- dyrektor Szkoły